سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد معادله مجهول مدیریت استقلال | مالکان جدید وقت کشی نمی‌کنند نام «استقلال خلیج فارس» رای می‌آورد؟
سرخط خبرها

کسی به گرد پای دونده‌های خراسانی نرسید!

  • کد خبر: ۱۶۹۰۹۹
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
کسی به گرد پای دونده‌های خراسانی نرسید!
رقابت‌های جایزه بزرگ دو و میدانی بانوان کشور با شگفتی سازی و رکوردشکنی دختران خراسان رضوی همراه بود

مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ مسابقات دوومیدانی جایزه‌بزرگ بانوان در تهران برگزار شد و باز هم خراسانی‌ها گوی سبقت را از دیگراستان‌های کشور ربودند و قهرمان و نایب‌قهرمان دو‌های سرعت، نیمه‌استقامت و استقامت شدند. پنج طلا، چهار نقره و دو برنز و یک رکوردشکنی حاصل کار خراسانی‌ها در این دوره بود.

در چند سال گذشته هم‌زمان با برگزاری جام بین‌المللی امام‌رضا (ع) در مشهد برای مردان، رقابت‌های بانوان در قالب مسابقات جایزه‌بزرگ نیز دنبال می‌شود که امسال با انتقال جام امام‌رضا (ع) به تهران، رقابت‌های دختران نیز در مجموعه آفتاب انقلاب پیگیری شد. اسم مسابقات جایزه‌بزرگ بود، اما به گفته ورزشکاران، از جوایز حتی کوچک هم خبری نبود! حال‌وهوای ابری و بارانی تهران در روز مسابقات نیز حال‌وهوای این رقابت‌ها را متفاوت و جذاب کرده بود.

در این دوره هم طبق روال همه مسابقات دوومیدانی زنان، این دختران خطه خراسان‌رضوی بودند که گوی برتری را از همه دونده‌های کشور ربودند و نامشان بر سر زبان‌ها بود. آن‌ها در این مسابقات باز هم شگفتی‌ساز شدند و رکورد‌ها را جابه‌جا کردند.

شگفتی دوباره دختر باد

در مهیج‌ترین رقابت این روز حمیده اسماعیل‌نژاد، ورزشکار خراسانی که به‌تازگی در مسابقات بین‌المللی ترکیه رکورد ملی دو‌های سرعت ایران را جابه‌جا کرده بود، توانست دوباره در دوی صدمتر از فرزانه فصیحی، المپین ایران در توکیو، سبقت بگیرد و بر سکوی نخست این ماده بایستد. اسماعیل‌نژاد در این رقابت رکورد بسیار خوب ۱۱.۲۸ ثانیه را ثبت کرد و فصیحی نیز که به دختر باد ایران شهرت دارد، با ثبت زمان ۱۱.۳۴ ثانیه در جایگاه دوم این رقابت قرار گرفت. این دو رکورد نشان‌دهنده رقابت نزدیک این دو دونده سرعت کشورمان است.

اسماعیل‌نژاد پس از این قهرمانی دل‌چسب می‌گوید: سال‌ها برای رسیدن به این جایگاه تلاش کردم. برای صدم به صدم این ثانیه‌ها عرق ریختم و اگرچه کمی دیر شد، اما خوش‌حالم به آنچه استحقاقش را داشتم، رسیدم. اما فرزانه قهرمانی واقعی برای کشور ماست که من به دویدن کنار او افتخار می‌کنم. حضور او باعث انگیزه بیشتر من می‌شود و می‌دانم که رقیبی بسیار قدرتمند کنارم دارم که از کوچک‌ترین غفلت من بهترین استفاده را خواهد برد. به همین دلیل رقابت با او بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است.

قهرمانی در مانع و بی‌مانع

نازنین‌فاطمه عیدیان، دیگردونده جوان خراسانی و دارنده مدال نقره در مسابقات قهرمانی جوانان۲۰۲۳ آسیا، هم در ماده چهارصدمتر بامانع قهرمان شد. در ماده چهارصدمتر هم قهرمان از خراسان‌رضوی بود، به‌طوری‌که ساجده فانی موفق شد در رقابتی نزدیک، به‌عنوان نفر اول به خط پایان برسد. فانی با رکورد ۵۷.۰۸ثانیه قهرمان کشور شد و کژان رستمی فقط با اختلاف دو صدم‌ثانیه دوم شد.

رکوردشکنی ادامه‌دار دستاربندان

تکتم دستاربندان، دونده مشهدی، بار دیگر رکورد ملی دوی هشتصدمتر زنان ایران را شکست. او رکوردی را بهبود بخشید که به خودش تعلق داشت. این دختر جوان دونده اهل مشهد در پیست مجموعه آفتاب انقلاب تهران توانست زمان ۲:۰۸.۸۶دقیقه را ثبت کند و قهرمانی و رکورد تازه این ماده را به دست بیاورد. رکورد این ماده البته در اختیار همین ورزشکار بود. او هفتم تیر سال۱۴۰۱ با ثبت زمان ۲:۰۹.۲۸دقیقه در گرگان رکورددار شده بود و اکنون این زمان را باز هم بهبود بخشیده است. مربیگری تکتم دستاربندان، رکورددار دوی هشتصدمتر ایران، بر عهده حمیده جوان، مربی سازنده دوومیدانی خراسان‌رضوی است.

نایب‌قهرمانی آشورپور

الناز کمپانی، دونده خوش‌نام سرعت ایران، در بازگشت به رقابت در دوی صدمتر بامانع، قهرمانی را از فائزه آشورپور، جوان خراسانی، پس گرفت و اول شد. در غیاب الناز کمپانی، فائزه آشورپور، دیگردونده خراسانی، توانسته بود خود را به‌عنوان دختر شماره‌یک دوی صدمتر بامانع معرفی کند، اما کمپانی نشان داد اگر او روی پیست باشد، داستان پایان متفاوتی خواهد داشت.
کمپانی در این رقابت با زمان ۱۳.۶۳ثانیه قهرمان شد، درحالی‌که فائزه آشورپور ۲۴صدم‌ثانیه دیرتر از خط پایان عبور کرد و با زمان ۱۳.۸۷ثانیه نایب‌قهرمان شد. فائزه طباطبایی، دیگردونده مشهدی، هم روی سکوی سومی ایستاد.

نایب‌قهرمانی در استقامت

رکورد دوی استقامت ۵هزارمتر زنان ایران هم جابه‌جا شد. پریسا عرب، دونده اراکی، باز هم رکوردش را بهبود بخشید و قهرمان شد. عرب مسیر ۵ هزارمتری را با زمان ۱۶:۳۷.۸۴دقیقه دوید. حد نصاب قبلی این ماده با زمان ۱۶:۴۴.۴۲دقیقه در اختیار خود پریسا عرب بود. زهرا افشاریان، دونده تیم خراسان‌رضوی، بیش از سه دقیقه با پریسا عرب فاصله داشت. او زمان ۱۹:۰۹.۰۱دقیقه را ثبت کرد و روی سکوی دومی ایستاد.

چهار مدال دیگر خراسانی‌ها

در ماده ۱۵۰۰متر پس از پریچهر شاهی با ۴:۳۴.۳۹دقیقه، فاطمه شادکام، دونده خراسان‌رضوی، با ۵:۰۲.۹۱دقیقه نایب‌قهرمان شد. در ماده ۳هزارمتر بامانع هم سکو‌های اول و دوم به مشهدی‌ها رسید. سمیرا خداترس با زمان ۱۱:۱۰.۴۶دقیقه قهرمان شد و هم‌تیمی او، حدیثه رئوف، با رکورد ۱۱:۵۲.۲۴دقیقه به نایب‌قهرمانی رسید. در ماده پرتاب دیسک نیز مهلا محروقی از خراسان‌رضوی با پرتاب ۴۷.۴۶متر در کشور سوم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->